vrijdag 29 april 2016

Youtubers die ik leuk vind



Ik heb volgens mij al twee andere artikelen gemaakt over youtubers die ik leuk vind, maar op de één of andere manier blijf ik maar youtubers 'ontdekken' en heb ik de neiging om filmpjes van ze aan jullie te laten zien, dus dat ga ik bij deze maar doen! De youtubers waarvan ik filmpjes laat zien in dit soort artikels zijn meestal (relatief gezien) minder bekend. Maar dat is wat het zo leuk maakt, want op deze manier kan je weer leuke nieuwe mensen ontdekken en ik hoop dat ik je daar met dit artikel mee help. Maar goed, deze inleiding wordt echt veel te lang, dus laten we maar gewoon beginnen :') .






TheGothicSprite
Dit meisje heet Erica, maar haar youtube-kanaal is bekend onder de bovenstaande naam. Ik vind haar kledingstijl, haar en make-up echt geweldig, en ook al heb ik niet echt het idee dat ze youtube filmpjes maakt om een stijl icoon te zijn krijg ik toch altijd ontzettend veel outfit inspiratie van haar filmpjes. Ik vind dat ze verder wel humor heeft (lekker sarcastisch) en gewoon zichzelf is. O, en niet te vergeten: aan het einde van elke video heeft ze een superfancy hiphop outro, zeker pluspunten voor mij, aangezien je me altijd wel blij maakt met dat soort muziek ;)



Hannah Witton
Hannah is een feministe en maakt dan ook vaak video's over het feminisme. Over de rollenpatronen van mannen en vrouwen die in de maatschappij bekend zijn tot topless rondlopen in een park. Allemaal onderwerpen waar ze over praat. Het zijn wel meestal wat 'zwaardere' onderwerpen waar ze over praat, maar het zijn over het algemeen wel onderwerpen die ik interessant vindt, en ik merk dat ik het erg vaak eens ben met wat ze zegt. Ik denk oprecht dat als ik haar zou kennen, ik haar ontzettend zou mogen. Ze is heel open-minded en vindt niet dat iedereen aan een bepaald beeld hoeft te voldoen. Zoals ik al zei, ik ben het vaak met haar eens. Dus misschien ben ik ook een feministe? Ik vind dat stiekem wel een leuk idee ;)



Andie Isalie
Andie is een meisje dat over een (naar mijn mening) jaloersmakende hoeveelheid talent voor zingen, gitaar- en ukulele spelen beschikt. Ze maakt dan ook alleen maar muziekvideo's op youtube. Ik vind dat ze echt een prachtige stem heeft en ik luister graag naar haar covers. Ze heeft een beetje een hese stem met een soort (hoe Marco Borsato het in The Voice zou noemen) snikje er in. Heel fijn om naar te luisteren.



Alice Kristiansen
Nog een meisje dat covers zingt op youtube is Alice Kristiansen. Vaak speelt ze hier piano bij, en eerlijk gezegd heeft ze wat mij betreft ook niet meer begeleiding nodig dan dat. Ze heeft een aparte, maar ontzettend mooie stem die ik niet echt goed kan omschrijven, dus klik maar gewoon op het filmpje hierboven ;)



Doddlevloggle
Dodie heeft behalve haar hoofdkanaal ook nog een vlogkanaal, Doddlevloggle. Ik vind dit kanaal eigenlijk leuker omdat de video's die ze hierop maakt wat persoonlijker en realistischer zijn. Ik hou er altijd wel van om de echte, niet-perfecte kant van mensen te zien en dat is precies wat ik heb gevonden op dit kanaal. Mocht je daar ook van houden, dan is dit zeker een aanrader!



Grav3yardgirl
Over de bekendheid van Bunny valt niet te twisten, maar toch moet ik het even over haar hebben in dit artikel omdat ik haar video's pas sinds kort geleden bekijk. Ik vind het geweldig hoe erg ze zichzelf is in haar video's en ook gewoon lekker gek doet. Het is prettig om te weten bent dat je niet perfect hoeft te zijn en dat je niet altijd make-up hoeft te dragen of perfect haar te hebben. Het gaat erom of je het rockt of niet. En dat doet zij zeker. Echt een geweldig mens, als je het mij vraagt. Ze maakt o.a. video's over make-up, haar obsessie met enge spullen, paranormale ervaringen en 'Mystery toys' unboxings.



J. Marie Cooper
De volgende persoon is niet persé een youtuber, maar iemand die mee heeft gedaan aan The Voice UK en daarna wat covers op youtube heeft geplaatst. Ik heb het over J. Marie Cooper! Ik vind haar een (zoals ik het het beste kan omschrijven) een topwijf. Ze heeft echt een dijk van een stem en gewoon een houding vol zelfvertrouwen die me wel aanstaat. Helaas is ze niet ontzettend actief meer op youtube voor zover ik weet, maar de video's die er zijn, zijn wel ontzettend goed.


Volgens mij was dat iedereen waar ik even over wilde praten. Pfoe, ik ben blij dat dat er uit is, aangezien ik al een tijdje rondliep met het idee om dit artikel te maken. Zoals je ziet zitten er deze keer voor het eerst mensen bij die muziek maken, maar dat is gewoon waar ik in geïnteresseerd ben op het moment. Ik hou zelf dan ook ontzettend van muziek maken en zingen, maar alleen kan ik het niet zo goed :p Maar goed, dat is een ander verhaal! Wie uit dit lijstje is jouw favoriet? En welke youtubers zou jij nog aanraden? Je kan het laten weten in de comments.
Babette





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen