woensdag 1 juni 2016

5 dingen die ik nog eens met mijn haar wil doen

    Mocht je mijn blog al een tijdje volgen, dan weet je dat ik een soort obsessie heb met kapsels. En dat terwijl dat van mij nog niet eens zo veel voorstelt. Het is meer dat ik in mijn hoofd gewoon altijd bezig ben met nadenken over allerlei spectaculaire dingen, maar dat ik in het echt bijna altijd toch maar terugkrabbel. Toch zijn er een aantal kapsels en haarkleuren die ik in elk geval op dit moment ooit nog wel een keer zou willen hebben, en die ga ik met jullie delen in dit artikel.



Het eerste kapsel is de pixiecut. Ik heb hier al een tijdje geleden een artikel over geschreven, als je daar in geïnteresseerd bent kan je op deze link klikken. Dit is een heel kort, (en volgens sommigen) jongensachtig kapsel. Ik vind zelf echter dat het ook heel vrouwelijk kan zijn. Ik heb eerder op mijn blog gezegd dat ik dit kapsel absoluut niet wil, maar ik vind het toch wel heel erg leuk.. Ik denk wel dat ik met mijn kapster zou moeten bespreken welk model mij goed zou staan, want ik heb namelijk zo'n voorgevoel dat je er heel makkelijk de fout mee in kan gaan.


1. Ombre haar. Ik realiseer me dat dit inmiddels niet meer een echt originele haarstijl  is, maar ik vind het nog steeds superleuk. Het voordeel hiervan is ook dat het nog steeds bij bijna elke kleur past. Bij fellere kleuren heb je namelijk nogal snel dat het gaat vloeken bij bepaalde kleding, maar hierbij heb je dat probleem dus absoluut niet. En het is toch weer wat anders dan een effen kleur.


2. Donkerrood. Ik heb zelf een licht tintje, waardoor ik niet denk dat felrood me geweldig zou staan. Donkerrood daarentegen kan ik denk ik wel hebben. Op deze kleur ben ik vooral gekomen door een tv-show genaamd 'My Life as Liz.' Als je die ook hebt gekeken (het was vroeger altijd op MTV), laat het dan even weten in de comments! Liz had altijd felrood haar, vaak gecombineerd met rode lipstick. Ik vond het echt geweldig. Misschien is mijn liefde voor rode lipstick daar wel begonnen, wie zal het zeggen. Hoe dan ook, ik dacht vroeger altijd: 'Als ik later 16 ben, ga ik mijn haar rood verven en rode lipstick dragen, net als Liz.' Dat van die lipstick is al wat eerder gebeurd, maar de rode haarkleur is er eigenlijk nooit gekomen...

3. Een paarse dip-dye. Hier loop ik al een tijdje tegen iedereen die ook maar enigszins interesse toont over te zeuren. Waarom ik het nooit gedaan heb? Ik denk een combinatie van gebrek aan tijd, me zorgen maken of het nergens bij vloekt en het gewoon niet durven.

                                 
4. Zwart. Dit is nog de minst enge kleur van allemaal, als je het mij vraagt. Al vanaf dat ik klein ben lijkt het me heel gaaf om mijn haar een keertje zwart te verven. Voor mij is het geen gigantische overgang, aangezien mijn haar toch al donkerbruin is. Ik denk dat ik dit nog het snelst zou doen van allemaal.

En dat was het! Ik heb nog een hele tijd geroepen dat ik een bob wilde, maar inmiddels vind ik het geen geweldig kapsel meer en heb ik al een tijdje halflang haar gehad, dus op dat gebied ben ik vrij verzadigd. Ik ben heel benieuwd wat voor een dingen jullie allemaal nog eens met je haar zouden willen doen, je kan het achterlaten in de comments!
Babette

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen