zondag 19 februari 2017

Schrijven, schrijven en nog eens schrijven..

Ik heb alweer een tijdje niet van me laten horen hier, dit omdat ik aan mijn nieuwe studie ben begonnen en ik wat tijd nodig had om te leren werken met de nieuwe manier van lesgeven die inmiddels dagelijkse koek voor me is geworden. Verder heb ik lekker veel naar muziek geluisterd, waar ik altijd echt intens gelukkig van wordt. Ik was net lekker liedjes aan het schrijven toen ik me bedacht dat het misschien een leuk idee was om weer eens een artikeltje voor mijn blog spreekwoordelijk neer te pennen.

Op mijn studie (communicatie) heb je redelijk wat te maken met schrijven. En dit blok al helemaal, want de afgelopen 8 weken stonden volledig in het teken van journalistiek. Dit was helemaal mijn straatje, dus ik heb het ondank s de stressmomenten erg naar mijn zin gehad. Ik ben erachter gekomen dat door te schrijven ik me veel beter voel. dat dit mijn grootste uitlaatklep is. Nu zou je waarschijnlijk zeggen: 'Ja, duhu, je hebt een blog.' Maar voor mij is dit niet zo vanzelfsprekend. Ik heb namelijk behoorlijk wat hobby's en daarmee behoorlijk wat uitlaatkleppen, waardoor ik het overzicht nog wel een verlies. Schrijven houdt me eigenlijk altijd op de been. Als ik niet kan slapen, dan schrijf ik. Als ik me naar voel, dan schrijf ik. En het werkt eigenlijk altijd. Vaak heb ik het gevoel dat ik nooit wil stoppen en door wil blijven ratelen tot in de eeuwigheid, maar 'daar schiet ik niets mee op' hou ik mezelf dan voor. Ik schiet er echter wel degelijk mee op! ik raak mijn vervelende opkroppingen kwijt met nog een mooi eindresultaat ook: namelijk een heel verhaal. Ik heb besloten dat ik mezelf niet langer meer wijs ga maken dat dit een doodlopende weg is.





























is.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen